بلاگ تخصصی کامپیوتر

                            

گوگل نیاز به معرفی ندارد چون که به صورت معجزه آسا عمل میکند و در همه جا حضور دارد . در حال حاضر از بچه ها گرفته تا جوانان ،همه ارزش گوگل را میدانند .طبق شایعات گفته میشه که گوگل کاربرانش رو از استفاده از تمامی امکانات گوگل دور نگه میدارد.

ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

     

شناخت بلوتوث

بلوتوث نام یک تکنولوژی شبکه برد کوتاه بی سیم است که برای اینکه ابزارهای بتوانند بدون نیاز به کابل یا نقطه دسترسی بی سیم به هم متصل شوند، بوجود آمده است. دو استفاده اصلی برای بلوتوث یکی اتصال ابزارهای جانبی مانند صفحه کلید و ماوس به یک کامپیوتر و دیگری اتصال ابزارهایی مانند تلفن های همراه و PDA ها به کامپیوتر است.

چند کاربرد از بین کاربردهای زیاد بلوتوث به شرح زیر میباشند :

▪ اتصال بی سیم صفحه کلید و ماوس به کامپیوتر که در این صورت دیگر بی نظمی ناشی از کابلها وجود نخواهد داشت. این مورد برای کامپیوترهای رومیزی بسیار کاربردی است چون نیاز به کابل را از بین میبرد. ولی در لپ تاپ ها بسیار پرکاربرد تر است و به شما امکان میدهد تا از صفحه کلید و ماوس فقط با قرار دادن آنها کنار لپ تاپ استفاده کنید.

▪ انطباق دفترچه تلفن در موبایل شما با برنامه مربوطه در کامپیوتر بدون نیاز به کابل

▪ انتقال فایل بین دستگاه هایی مانند گوشی های تلفن همراه، کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها

▪ استفاده از هندزفری بی سیم همراه با گوشی تلفن همراه

▪ ارتباط با دستگاه های مکان یابی عمومی (GPS) از طریق کامپیوترها برای ردیابی موقعیت شما.

▪ اتصال تلفن همراه به اینترنت خانگی



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

                     Windows 7 to install flash

برای کسانی که نت بوک دارند و یا dvd درایوشون خراب شده و یا به هر حال نیاز به نصب ویندوز از راه های غیر از استفاده از dvd درایو دارند،نصب ویندوز از طریق cool disk یا حافظه ی فلش،ساده ترین و کار آمدترین نوع نصب هست.
برای این کار ما نیاز به dvd ویندوز سون و یا Windows 7 ISO داریم به همراه یک فلش حداقل ۴GB خالی داریم.در صورتی که از iso استفاده می کنید باید نرم افزار MagicDisc هم داشته باشید.در صورتی که از ویندوز xp استفاده می کنید نیاز به نرم افزار MBRWIZ دارید(چون Diskpart utility در ویندوز XP درایو USB drive را به عنوان یک دیسک نمی شناسد و با این نرم افزار می توانیم یک bootable USB drive بسازیم)
این آموزش ۱۰۰ درصد کار می کند وتوسط خودم تست شده و هر گونه مشکل را در قسمت نظرات اعلام کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

امروزه لپ تاپ به عنوان یکی از مهمترین وسیله قشرهای مختلف مردم حساب می شود و آشنایی با آن و نحوه خرید بهترین لپ تاپ امری اجتناب ناپذیر می باشد، ما در این مقاله سعی داریم تا به صورت جامع شما را با نحوه خرید لپ تاپ ها آشنا کنیم.

           



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

اگر هارد درایوی در اختیار دارید که با فایل سیستم FAT32 فرمت شده است،‌ ممکن است تا کنون متوجه شده باشید که نمی توانید فایل های حجیم را بر روی آن کپی کنید. خب راه حل چیست؟ چگونه می توان این مشکل را برطرف ساخت و فایل سیستم را به فرمت NTFS تغییر داد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

روش‌هاي مختلفي براي حذف سايت‌هاي مزاحم، بدون محتوا و تبليغاتي از نتايج جستجوي گوگل وجود دارد (موتور جستجوي سفارشي / افزونه‌هاي فايرفاكس و كروم / اسكريپت‌هاي گريزمانكي و …) اما هر يك از اين روش‌ها نيز مشكلات خاص خود را دارند؛ مثلاً در روش جستجوي سفارشي بايد منتظر بمانيم تا ايجادكننده موتور جستجو، يك سايت مزاحم را به فهرست ممنوعه اضافه كند و خود نمي‌توانيم شخصاً آن را اضافه كنيم مگر اينكه يك موتور جستجوي شخصي براي خود بسازيم كه ۹۹% كاربران حوصله اين كار را ندارند. استفاده از افزونه‌ها نيز محدود به يك مرورگر خاص است (مثلاً فايرفاكس و كروم) و همه جا نمي‌توانيم مرورگر و تنظيمات خود را به همراه داشته باشيم. 

                           

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
Windows 8

احتمالا ویندوز 8 مایکروسافت تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. اما بر مبنای آن چه که تا کنون از این ویندوز می دانیم؛ این سیستم عامل می تواند خیلی بهتر از ویندوز 7 باشد

 


شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

 

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

اگر شما هم مانند بنده زیاد از گوگل استفاده می کنید احتمالا می دانید که پیدا کردن اطلاعات ناب و جدید گاه می تواند بسیار خسته کننده باشد و گاه به نتیجه دلخواه هم دست پیدا نمی کنید لذا قصد دارم در این مقاله نکاتی را برای استفاده هر چه موثرتر از گوگل بیان کنیم تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بدست آورید. البته آنچه در این مقاله بیان می شود تجربه شخصی بنده به همراه توصیه های گوگل است که فکر می کنم دانستن آنها برای شما مفید باشد:



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

هیچ کسی نیست که بگه من نیازی به امنیت ندارم . حالا این امنیت فرقی نمیکنه که درباره چه چیزی باشه . چه امنیت جانی و مالی و چه امنیت های قرن بیست و یکمی . قرن ۲۱ یعنی قرن فناوری اطلاعات و دیتاها . پس امنیت قرن بیست و یکمی یعنی امنیت مربوط به دیتاهای ما و کلا امنیتی که ما رو از خطرات دنیای دیجیتال در امان نگه داره .

روش های و راهکارهای زیادی هستن که ما رو از خطرات دنیای دیجیتال در امان نگه میدارن .

مثلا ما از برنامه های آنتی ویروس استفاده میکنیم که بدافزارها نتونن وارد سیستم ما بشن یا در صورتی که وارد شدن ، بتونیم باهاشون مقابله کنیم .

از فایروال ها استفاده میکنیم تا هرچه بیشتر سعی در بستن راه هکرها کنیم .

یا شاید هم از برنامه هایی استفاده میکنیم که امنیت اطلاعات ما رو چند برابر کنن . مثلا برنامه هایی که اطلاعات ما رو رمزنگاری میکنن تا در صورتی هم که این دیتاها بدست کسی افتاد ، نتونه ازشون استفاده کنه .

البته توجه داشته باشید که تمامی چیزهایی که بنده در اینجا گفتم ، امنیت نسبی رو برای ما فراهم میکنند . مثلا هیچ وقت نمیتونیم بگیم که با داشتن یه آنتی ویروس قدرتمند و به روز هیچ خطری ما رو تهدید نمیکنه یا مثلا اگه یه فایروال قوی داشته باشیم دیگه هیچ هکری نمیتونه به سیستم ما نفوذ کنه . این مورد واسه برنامه های رمزنگاری اطلاعات هم صدق میکنه . فقط فرقی که این برنامه ها با سایر برنامه های امنیتی دیگه دارن اینه که برنامه های رمزنگاری اطلاعات از پیشرفته ترین الگوریتم های رمزنگاری که توسط متخصصان علوم کامپیوتر و ریاضیدانان برجسته اختراع شده استفاده میکنن . پس نتیجه میگیریم که شکستن امنیتی که این نوع برنامه های به وجود میارن ، مشکل تر از بقیه ست .

ولی به قول هکرها ، امنیت هیچ وقت ۱۰۰ % نیست و یا برنامه نویس ها که میگن برنامه ای که تاحالا روش امنیتیش رو دور نزده باشن ، برنامه نانوشته ست . پس نتیجه میگیریم که واسه هر امنیتی ، یه ضد امنیت وجود داره .

اما بریم سراغ بحث اصلی این مطلب ……..



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 188
بازدید ماه : 287
بازدید کل : 260736
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1