بلاگ تخصصی کامپیوتر

 

                                                       3 جی و یک دنیا شگفتی !

 


امروزه بحث درباره ی اپراتور سوم و ویژگی های آن از جمله 3جی (3g) در همه جا پیچیده است ، برای همین امروز به طور مختصر و مفید به معرفی 3جی (3g) و ویژگی هایش می پردازیم.

پس اگر دوست دارید طعم یک اینترنت پرسرعت را تجربه کنید ، تا اخر این مقاله با ما همراه شوید .



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

ام اس آی (MSI) از جمله شرکت‌هایی است که تمایل ندارند فقط نام خود را روی یک کارت گرافیک مرجع هک کرده و کار را تمام شده بدانند٬ بلکه این شرکت اغلب تمایل دارد کلاک اسپید (clockspeed) کارت‌ها را بالا برده و از روش‌های خاصی برای خنک کردن آن‌ها بهره ببرد. این فلسفه طراحی به خوبی در کارت گرافیک جدید ام اس آی که N560GTX-Ti Hawk edition نام دارد رعایت شده است. کارت گرافیک N560GTX-Ti Hawk از جدیدترین فن خنک کننده دوتایی Twin Frozr III که از فن‌آوری انحصاری پروپلر بلید (Propeller Blade) ام اس آی برخوردار است بهره می‌برد. به گفته ام اس آی٬ این فن‌آوری موجب می‌شود که گردش هوا به میزان ۲۰ درصد بیشتر از فن‌های معمولی شده که در نهایت دمای GPU را تا ۱۷ درجه کم می‌کند.


از دیگر مشخصات این کارت گرافیک می‌توان به برخورداری آن از PWM ۸+۱ فاز که موجب دو برابر شدن جریان برق ورودی به GPU می‌شود و همچنین چندین ویژگی دست‌چین شده از ویژگی‌های کارت‌های گرافیک «سری نظامی» ام اس آی اشاره کرد. ام اس آی ادعا می‌کند که چنانچه این کارت گرافیک همراه با ابزار اورکلاکینگ این شرکت که Afterburner نام دارد استفاده شود٬ نخستین کارت گرافیک GTX 560 Ti است که از بهینه‌سازی ولتاژ GPU٬ حافظه و PLL پشتیبانی می‌کند.
کارت گرافیک N560GTX-Ti ام اس آی دارای کلاک اسپید هسته ۹۵۰ مگاهرتزی و ۱ گیگابایت حافظه GDDR5 بوده که با کلاک ۴۲۰۰ مگاهرتز روی یک باس ۲۵۶ بیتی فعالیت می‌کند. تاکنون درباره قیمت و زمان عرضه آن خبری منتشر نشده است.

منبع: hothardware




تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
پورتال چیست؟
نام پورتال ها را زیاد شنیده ایم، اما شاید برای برخی از ما اینسئوال پیش آمده باشد که واقعا یک پورتال چیست؟ چه ویژگیها و خصوصیاتی دارد؟ و چه تفاوتی با یک وب سایت دارد؟ ترجمه کلمه Portal به فارسی در فرهنگهای لغت "دریچه"، "درگاه" و "مدخل" ذکر شده اما کلمه پورتال در تکنولوژی اطلاعات معنی متفاوتی دارد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، پورتال صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هرچیزی که کاربر ، برای انجام وظیفه یا خواسته اش نیاز دارد بدون توجه به اینکه محلفیزیکی آن کجاست، فراهم می کند. به بیان دیگر پورتال "درگاهی" است به دنیایی مجازیکه کاربر می تواند از طریق امکانات فراهم شده در آن، تمامی نیازهای خود را براورده کند. نیازهایی مانند جستجو و یا خرید(مثلا یک کتاب)، دسترسی به حساب بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب اعتباری و یا به روز رسانی اطلاعات سخت افزاری از محل کار،پورتال همه چیز را از طریق درگاهی واحد برای کاربر خود فراهم می سازد.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

پرسش: آیا قرار دادن کامپیوتر در حالت اسلیپ (sleep) باعث افزایش عمر باتری می‌شود؟ چه کارهای دیگری می‌توانم برای حفظ انرژی و افزایش عمر کامپیوتر جدیدم انجام دهم؟

پاسخ: همه ما داستان‌هایی درباره اینکه چه چیزی برای باتری کامپیوتر مناسب است شنیده‌ایم. به همین دلیل است که مشتاق شدم با فرد پیترز (Fred Peters)٬ رئیس خدمات فن‌آوری اطلاعات هانتینگتون بیچ (Huntington Beach IT Services)٬ طرح دوستی بریزم.

                                      

پیترز علاوه بر تدریس دوره‌های کامپیوتر در ارنج کانتی واقع در ایالت کالیفرنیا٬ با سعه صدر پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان است تا در حل مشکلات کامپیوترهای خرابشان به آن‌ها کمک کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید نکات فنی او است که با کمک آن‌ها می‌توانید کاری کنید که لپ‌تاپ‌تان به نرمی به فعالیت خود ادامه دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
كوچولوي همــه‌كــاره



اشاره:
ما در بسياري از موارد عادت كرده‌ايم كه يك محصول يا قطعه خاص را با همان مشخصات و ظاهر هميشگي ببينيم. در واقع گاهي اوقات به‌نظر مي‌رسد كه تنوع محصولات به‌جاي آن‌كه براي ما جذابيت داشته باشد، باعث نگراني ما مي‌شود. با اين‌حال، تنوع و تفاوت گسترده در نيازها، ويژگي‌ها و امكانات قابل دسترسي و همچنين ملاحظات مربوطه به هزينه، ارايه محصولات متنوع با مشخصات و قابليت‌هاي كاملا متمايز را اجتناب‌ناپذير مي‌سازد.


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه کاربران گرامی . با یک آموزش زیبا از نرم افزار فتوشاپ با شما همراه هستیم . قصد داریم در این آموزش یک والپیپر (پس زمینه) از ویندوز محبوب ۷ طراحی کنیم .

در ابتدا به تماشای تصویری میپردازیم که قرار است نحوه طراحی آن را آموزش ببینید .


        



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

سال جدید میلادی کمی سپری شد و مایکروسافت نسخه نهایی Internet Explorer 9 را برای استفاده عموم معرفی می‌کند. طبق اظهارات سازنده محترم، در این نسخه از CSS3، HTML5 و به طور کلی وب ۲ تقریباً پشتیبانی کامل شده.

قطعاً همه متخصین نرم افزارهای کامپیوتری مطلع هستند که IE و حتی نسخه ۹ در بهترین شرایط هم از رقیبان اصلی خود عقب می ماند.

                           



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

سرعت ، مشمولیت و محرمانگی فقط تعداد  معدودی از ویژگیهای مرورگر جدید محبوب موزیلا ( Mozilla ) هستند.

شاید مایکروسافت به ۳۵/۲ میلیون دانلود دریافتی اینترنت اکسپلورر ۹جدید خود در ۲۴ ساعت ابتدایی مغرور شود ، اما فایر فاکس ۴ موزیلا به راستی این ارقام را پشت سر نهاده است.

در واقع فایرفاکس ۴ نه تنها ادعایی مبنی بر ۱ میلیون دانلود در ۳ ساعت ابتدایی و تقریباً ۷ میلیون در اولین روز خود داشت – به مراتب از اینترنت اکسپلورر ۹ پیشی گرفت – بلکه در روز چهارشنبه، روز پس از انتشار رسمی خود ، بر طبق تحقیقات شرکت استات کانتر ( StatCounter ) تقریباً ۲ درصد از بازار جهانی مرورگر اینترنت را مطالبه نمود.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

 

سامسونگ تولید نخستین حافظه دی­رم نرخ­-داده­-دوبل ۲ (LPDDR2) کم مصرف ۴Gb که از فناوری ۳۰ نانومتری استفاده می­کند را اعلام نمود. طبق اعلام سامسونگ، این حافظه جدید LPDDR2 4Gb 30نانومتری جدید در مقایسه با دی­رم LPDDR2 2Gb کلاس-۴۰نانومتری قبلی تا ۶۰% بهره­وری بیشتری دارد.

علاوه بر صرفه­جویی ۲۵درصدی در مصرف برق، سرعت انتقال داده­ها در این دی­رم LPDDR2 4Gb 1066 مگابیت بر ثانیه می­باشد.




تاریخ: سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

رایانه های ارزان

پیشرفت های بزرگ در تکنولوژی باعث شده تا رایانه ها کارایی زیادی را در اختیار ما بگذارند. سیستم های زیر ۵۰۰ هزار تومان با پردازنده های چند هسته ای ، ظرفیت بالای دیسک و کارت های گرافیکی با قدرت بالا و حتی اختصاصی.
پس اگر شما به دنبال خرید یک رایانه بدون پرداخت هزینه ی اضافی هستید، پیشنهاد های مختلف من را جهت خرید رایانه هایی با قیمت های متفاوت در نظر بگیرید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا

سلام

به جلسه سوم آموزش برنامه نویسی PHP خوش آمدید.

در جلسه قبل متغیرها و جلسه ها و… را آموزش دادیم، امیدواریم که کامل یاد گرفته باشید.

میریم که جلسه سوم را شروع کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 193
بازدید ماه : 292
بازدید کل : 260741
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1